Ett sista försök

När vi ätit frukost packade vi varsin väska och gick ner till stranden. Vi låg en stund i solen men kände oss lite hungriga så vi gick lite längre bort på stranden till en restaurang som heter Lido för att äta lasagne till lunch. Lagomt gott måste jag säga. Det var alldeles för kallt för att sitta där i skuggan och äta så vi nästan kastade i oss maten för att kunna ställa oss i solen igen.
Tanken var att vi skulle ligga vid stranden en liten stund till, men efter att ha suttit i skuggan och vinden var vi så nedkylda att vi inte kunde stanna kvar i den "svalkande" brisen på stranden. Det har faktiskt varit flera grader varmare hemma idag än det vart här...

Vid poolen gjorde vi oss ett sista försök att få lite färg innan hemresan. Kanske gav det någonting, men det är superkallt i skuggan och i poolen. Det kändes inte speciellt kul att doppa sig i det kalla havet heller när man såg alla uppspolade maneter och tentakler från maneter längs strandkanten. Maneter kan nog vara det djur jag är mest rädd för efter spindlar. Spindlar är fruktansvärt äckliga, speciellt dom som hoppar!
Vi tog oss i alla fall ett litet dopp i den kalla poolen och nu är vi snart redo att börja packa. Ikväll blir det mest troligt pizza till middag på någon restaurang i närheten.

Den lite mer privata stranden Maria Pia som ligger bakom sandbanker och träd. Min favorit här!

Kategori: Allmänt, Resor; Taggar: Italien, Resa, Resor, Sardinien, Semester;

Mors dag

Grattis på mors dag världens bästa mamma!
Det var riktigt skitväder idag när vi vaknade så vi beslöt oss för att ligga kvar en stund till i sängen och bara ta det lugnt. Det började spricka upp på himlen efter lunchtid så då spenderade vi någon timme vid poolen och gjorde ett tappert försök att få oss lite mer färg med blandat resultat. Nu på kvällen gick vi in till gamla stan för att äta en mors dags middag på en superfin, exklusiv liten restaurang. Spaghetti för mig såklart! Och pizza för mamma. Gott och bra. När vi ätit hittade vi en kyrka i närheten som vi gick in i för att kolla runt. Det är lite som i Rom- kyrkorna ser verkligen inte ut att vara något märkvärdigt när man ser dem, men insidan är raka motsatsen.
En glass på en glasseria fick bli efterrät innan vi sakta började gå hemåt igen. En mysig dag!
Första bilden fick bli vår goda middag

Gjorde en liten donut i håret dagen till ära
 Smyckena för ikväll. Klockan fick jag av Emil i 19-års present och den underbara hjärtberlocken fick jag av honom i student-present. Mer om den kommer senare.

Det verkar ha blivit en grej att ta bild på palmer. Här är ett till bidrag från mig!
Båthamnen igen
En av de varmare kvällarna vi haft. Skönt att inte frysa

Något av det absolut bästa jag vet
Kategori: Allmänt, Resor; Taggar: Italien, Resa, Resor, Sardinien, Semester;

Vår lördag

När vi vaknade på morgonen och öpnnade dörren till balkongen så såg vi att vädret inte var det bästa. Inte speciellt varmt och ingen sol så långt ögat kunde nå. Vi gick till affären precis bakom där vi bor för att handla lite färskt bröd och frukt. Det blev frukost på balkongen tills vi gick ner till poolen en stund för att försöka få oss lite färg. Solen började glimta fram korta stunder men inte mycket. Efter en stund tog vi glass-paus på favoritstället. När vi var nöjda med att ligga vid poolen gjorde vi oss i ordning och gick en sväng i området här. Vi har fortfarande hemsk träningsvärk efter alla trappsteg ner till grottorna så vi kände att vi ville vila benen lite och bara hålla oss i närheten.

Det fanns en liten djuraffär i närheten som vi kikade runt i, men jag måste säga att den inte alls var lika bra som hemma. Vi hamnade sedan på en urusel restaurang nere vid havet för att äta middag. Det tog ca 25 minuter tills vi fick beställa vår mat och mycket längre tid att få maten som var hemsk. Både jag och mamma beställde varsin pizza och en gemensam sallad men jag fick alltså ingen tomatsås på min pizza(?). Och ja, jag kollade noga i menyn att det skulle vara det. Det gick knappt att skära pizzan då botten var som tuggummi. Salladen hade nog inte varit fräsch på länge, gick inte ens att äta. Jag åt nästan halva pizzan innan jag gav upp. Omöjligt att få kontakt med servitörerna så att vi kunde få betala och gå därifrån. Alla runt omkring såg riktigt missnöjda ut och för den usla servicen och maten så var ju priset alldeles för högt.

När vi äntligen kommit där ifrån gick vi upp en snabis till lägenheten och sedan satte vi oss på en fullspäckad bar/juice-ställe/café för att se lite fotboll. Grattis Real Madrid!
Tilltugg till frukosten

Sämsta maten och servicen någonsin, även om det ser flott ut.
 En liten mysig bar/restaurang efter vägen